Bmes.ro este un furnizor de specialitate care cistribuite motoare electrice de cea mai buna calitate, folosite de catre fabrici si unitati specializate ce necesita functionarea anumitor aplicatii prin intermediul motorizarii electrice. Pe site-ul bmes.ro gasim o gama vasta de motoare precum: 

-Motoare electrice trifazate;

-Motoare electrice monofazate;

-Motoare electrice cu frana;

-Motoare electrice cu 2 turatii;

-Motoare electrice antiex;

-Motoare electrice speciale;

-Motoare electrice curent continuu;

-Vibratoare Industriale;

-Convertizoare de frecventa;

-Reductoare Ortogonale;

-Reductoare Planetare;

-Reductoare.

Exista inca motoare cu curent continuu, cu excitatie independenta in camerele de motoare ale cladirilor mai vechi.

Motorul cu curent continuu este format din: 

-inductor sau stator,

-armatura sau rotorul,

-colector si perii. 

Cand infasurarea unui inductor pe motor este alimentata de un curent continuu, pe acelasi principiu ca un motor cu magnet permanent (ca figura de mai jos), creeaza un camp magnetic (flux de excitatie) de directie nord -South. 

In campul magnetic este plasata o bobina capabila sa porneasca pe o axa de rotatie. In plus, cei doi conductori care formeaza virajul sunt conectati electric la  jumatate de colector si sunt alimentati cu curent direct prin intermediul a doua perii de frecare.

Conform legii lui Laplace (orice conductor traversat de un curent si plasat intr-un camp magnetic este supus unei forte), conductorii armaturii sunt asezati de o parte si de alta a axei periilor (linie neutra) sunt supuse unor forte egale F, dar in directii opuse creand un cuplu motor, iar armatura incepe sa se roteasca. 

Citeste si:   „Made in CHINA”

Daca sistemul de colectare a periei nu ar fi prezent (o singura bobina alimentata cu curent continuu), bobina ar inceta sa se roteasca in pozitie verticala pe o axa numita in mod obisnuit „linie neutra”. Rolul sistemului de colectare a periilor este de a schimba directia curentului in cele doua conductoare atunci cand trece linia neutra. Curentul fiind inversat, fortele de actionare ale conductorilor ii permit, de asemenea, sa continue rotirea virajului.

In practica, bobina este inlocuita de o armatura (rotor) cu un design foarte complex, pe care sunt infasurari (compuse dintr-un numar mare de viraje) conectate la un colector „cutit” la capatul arborelui. In aceasta configuratie, armatura poate fi considerata ca o singura infasurare similara cu un singur viraj. 

Avantajele motorului cu curent continuu:

-Este insotit de un controler electronic de viteza, acesta are o gama larga de variatii (1 pana la 100% din interval); 

-Ofera reglarea precisa a cuplului; 

-Independenta sa fata de frecventa retelei o face un motor cu un domeniu larg de aplicare.

In functie de aplicatie, infasurarile inductorului si armaturii pot fi conectate in moduri diferite. In general gasim:

-Motoare cu excitatie independenta. 

-Motoare cu excitatie paralela. 

-Motoare cu excitatie in serie. 

-Motoare cu excitatie compusa.

Majoritatea masinilor elevatoare sunt configurate pentru excitatie paralela sau independenta. Inversarea directiei de rotatie a motorului se obtine prin inversarea conexiunilor inductorului sau a armaturii.

Citeste si:   Un utilitar minunat pentru a te ajuta să ții sub control lista de activități

Alte piese elementare pentru un motor electric: 

Inductorul unui motor cu curent continuu este partea statica a motorului. Acesta consta in principal din:

-carcasa,

-rulmenti,

-flanse de rulment,

-suporturi de perii.

Inima motorului cuprinde in esenta:

-Un set de perechi de poli constand dintr-un teanc de foi feromagnetice. 

-Infasurarile (sau infasurarea din cupru) menite sa creeze campul sau campurile magnetice in functie de numarul de perechi de poli. 

-Pentru motoarele cu o anumita putere, numarul de perechi de poli se inmulteste pentru a utiliza mai bine materialul, pentru a reduce dimensiunile generale si pentru a optimiza penetrarea fluxului magnetic in armatura. 

Armatura motorului continuu consta dintr-un arbore pe care este stivuit un set de discuri feromagnetice. Crestaturile sunt formate axial la periferia cilindrului format de discurile stivuite. In aceste crestaturi, infasurarile (bobine de armatura) sunt „infasurate” in conformitate cu o schema foarte precisa si complexa care necesita forta de munca speciala (costuri semnificative). Din acest motiv, se prefera, in general, deplasarea catre motoare cu curent alternativ, care sunt mai robuste si mai simple in proiectarea lor. 

Fiecare infasurare este alcatuita dintr-o serie de sectiuni, ele insele formate din viraje; un viraj fiind o bucla deschisa al carei mers este plasat intr-o crestatura a armaturii si intoarcerea in crestatura diametral opusa. Pentru ca infasurarea sa fie traversata de un curent, conductoarele de curgere si retur ale acestuia sunt conectate la lamele colectorului (cilindrul prins in ax si compus la periferia unei succesiuni de lame de cupru distantate de un izolator). 

Citeste si:   O masa cu faimosul joc Pong este disponibila pe Kickstarter

Interfata dintre sursa de curent continuu si colectorul de armaturi este asigurata de perii si suporturile de perii.

Periile asigura trecerea curentului electric intre sursa de alimentare si infasurarile de armatura sub forma de contact de frecare. periile sunt din grafit si sunt, intr-un fel, partea purtatoare. Graficul, pe masura ce il poarta, degaja praf, ceea ce face ca motorul continuu sa fie sensibil la intretinere corecta si, prin urmare, costisitor.

Punctul de contact dintre perii si colector constituie punctul slab al motorului cu curent continuu. Intr-adevar, in acest moment, pe langa problema uzurii de grafit, comutarea (inversarea directiei curentului in infasurare) are loc prin crearea de micro-arcuri (scantei) intre lamelele colector; unul dintre marile riscuri de deteriorare a colectorilor este scurtcircuitul acestora prin uzura.

Bmes.ro este locul ideal de unde clientii pot achizitiona motoare electrice de mare calitate. Firma este renumita in randul intreprinderilor care necesita in mod constant motoare si piese de schimb pentru motoarele folosite.

De asemenea, firma Bmes.ro ofera serviciul de bobinaj in zona Bucuresti pentru cei care necesita astfel de servicii.

Spune si tu parerea...